Watersport goed vertegenwoordigd op de Vakantiebeurs

08 januari 2018

De watersportcampagne Welkom op het water - powered by HISWA - was van 9 tot en met 14 januari aanwezig op de Vakantiebeurs. Op de stand konden bezoekers aan boord stappen van een Linssen Grand Sturdy 35.0, ontdekken welke watersport bij ze past en arrangementen of vaarcursussen met Vakantiebeurskorting boeken. Zelf varen, leren varen en meevaren stonden centraal.

In Hal 10 van de Jaarbeurs Utrecht, de Holland-hal van de Vakantiebeurs, bezochten vakantiezoekers de bestemmingen in eigen land. Welkom op het water viel op: een groot motorjacht pronkte in de stand. Ruim tien meter lang en van binnen te bezichtigen is de Linssen Grand Sturdy 35.0 een parel om op te varen in Nederland. Zonder vaarbewijs, maar met luxe en comfort. Bezoekers konden uitgebreid aan boord kijken.

Prijzen winnen
Dat is niet het enige: de stand bood een overzicht van wat er op het water te beleven valt. Zeilcruises, suppen, zeilen, sloepvaren, zeilcursussen, snelvaren: het aanbod van waterrecreatie in Nederland is veelzijdig. Bezoekers konden ontdekken welke watersport bij ze past door de Watersportcheck te doen. Alle kinderen die deelnamen aan de watersportcheck hebben mooie watersportprijzen gewonnen te verzilveren bij HISWA-bedrijven.

De schijnwerpers op Welkom op het water
De brand manager van de Vakantiebeurs, Bart Meijer, benoemde de watersport en -recreatie in zijn interview met nu.nl. Tessa den Hartog, campagneleider van Welkom op het water, vulde hem daarbij aan. "Want waarom zou je in een caravan of camper op vakantie gaan in Nederland, als je ook op een boot kunt varen." Dat was de boodschap richting de consument. Nu.nl trekt de conclusie "waterrecreatie en kleine steden populair voor vakantie in eigen land". Een mooie titel voor het interview dat in video is gepubliceerd op de nieuwssite.

Bekijk hier het interview.

← Terug naar overzicht